Senior VoIP Engineer (Saint Petersburg)

Поиск специалистов/Предложение своих услуг.

Модераторы: Admins, Модераторы

DinoSystems
Сообщения: 2
Зарегистрирован: 15 май 2017, 18:25

Senior VoIP Engineer (Saint Petersburg)

Сообщение DinoSystems » 15 май 2017, 18:31

DINS (http://www.dins.ru/) – это центр разработок американской телекоммуникационной компании RingCentral, Inc., одного из ведущих провайдеров современных телекоммуникационных услуг.
Сотни тысяч клиентов RingCentral, Inc. по всей Америке, Канаде и Великобритании используют в своем бизнесе наши решения для телефонии, голосовой почты и пересылки факсов. Компания RingCentral эффективно интегрирует в своем продукте технологии PSTN, VoIP, мобильной связи, электронной и голосовой почты, передачи факсов и sms-сообщений, что позволяет значительно повысить эффективность взаимодействия наших клиентов со своими заказчиками, подрядчиками, поставщиками и партнерами.
Мы предоставляем отличную возможность работы в быстро развивающейся компании, разрабатывающей облачные (cloud) решения в области VoIP, HostedPBX, мобильных сервисов и связи.
Мы хотим сделать наш продукт еще лучше, а нашу работу еще комфортнее, поэтому готовы активно перенимать позитивный опыт талантливых и энергичных людей и рады делиться уже накопленным опытом.
Мы ищем талантливых и целеустремленных специалистов для работы в Санкт-Петербургском центре разработок.

Senior VoIP Engineer

Responsibilities:
Lead new device deployments and software upgrades/patches.
Review network design and configuration and make recommendations to improve functionality and quality.
Participate with Engineering teams on next generation design and architecture.
Design and grow HA carrier configurations with carriers and RingCentral VoIP components.
Study trends and participate in scaling adjustments for capacity of components, resources and sessions.
Perform forecast and failover modeling analysis.
Diagnose, troubleshoot and resolve service issues related to VoIP telephony platforms and applications.
Work with Engineering teams to collaborate on solutions and approach for persistent issues.
Monitor and manage call quality and reliability of telephony infrastructure.
Implementation of network changes.
Develop and maintain operational process and procedure documents and network change management records.
Participate in shared on call support rotation.

Requirements:
Minimum 5 years of Technical Operational experience with service provider (carrier) networks.
Excellent understanding of all aspect of Session border controllers – preferable Sonus and Acme, but knowledge of others is welcomed.
Very strong Linux/Unix/Windows Server experience and/or related subsystems.
Scripting experience is a must.
SQL Database experience is a plus.
Advanced level understanding of SIP, RTP, RTCP and related.
Ability to capture and analyze SIP and RTP traces to isolate and resolve issues.
In-depth understanding of MOS Score, Jitter, Delay, etc. and how to troubleshoot these occurrences.
Excellent verbal and written communication skills.
Ability and desire to THRIVE in a fast paced start up environment.

Conditions:
Well coordinated professional team.
Cutting edge technologies, interesting and challenging tasks, dynamic project, great opportunities for self-realization, professional and career growth.
Corporate training programs, English language courses.
Job placement and payment of salary take place according to the labor code.
Individual and team bonuses.
Sick leaves 100% paid.
28 day vacation 100% paid in accordance with the current salary.
Medical assistance (voluntary health insurance, dental insurance, office doctor).
Great working conditions, modern business center, cycle parking, equipped kitchens, tea, coffee, soft drinks and sweets.
Corporate events, trips, sports.
Office in 10-minute walk from the subway.
Nonresident applicants granted Relocation Bonus and help in finding accommodation in St. Petersburg

Резюме и вопросы по вакансии можно направлять на job@dins.ru

bg1
Сообщения: 238
Зарегистрирован: 11 ноя 2010, 21:11

Сообщение bg1 » 20 май 2017, 07:45

Меня они по неизвестным причинам забраковали.
20 лет опыта.

Мне не понятно кого они ищут.
:lol:
Свежак chan_dongle тут https://github.com/bg111/asterisk-chan-dongle/
Смена IMEI Huawei E1550 E173 E1752 K3765 http://www.e1550.mobi/ от $0,3042 за IMEI

awsswa
Сообщения: 1719
Зарегистрирован: 28 апр 2012, 10:19
Откуда: Russia, Пермь

Сообщение awsswa » 20 май 2017, 07:59

Опыта дофига видать у тебя. Написано же ведь - начинающий инженер (Senior VoIP Engineer)

На самом деле видно что рынок ожил ...
Предложения сыпятся пачками ... с заплатой водителя камаза (Москва - 80, Питер - 60)
Кого ходят найти за эти деньги ?
платный суппорт по мере возможностей

xmaster83
Сообщения: 134
Зарегистрирован: 02 фев 2012, 09:19

Сообщение xmaster83 » 06 дек 2017, 17:23

Отзыв о DINS ))
Та же . хрень такое ощущение что hr (кадры) просто показывают что они работаю и что то делают мол нужны,
хотя там у них тякучки особо нет
FreeBSD X.XX - Asterisk X.XX

Ответить